Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, augustus 22, 2016

Examens

Zit ik hier op computerwetenschappen een groepje studenten af te luisteren die buiten komen uit de herkansing van de Burgieversie van mijn eigen vak (wiskundoïde zaken, moest het u interesseren).

Die stoere praat, na examens. Daar kon ik als student al niet goed tegen.  Stress, ongetwijfeld.

-"Die bewijzen, die zijn zo moeilijk dat ze ze zelf niet kunnen oplossen. Daarom vragen ze het op examens."
-"Volgens mij houdt hij die inzichten expres uit zijn cursus, zodat hij ze op het examen kan vragen."
-"Pffft, dat bewijs. Als ik dit vak niet kan tolereren dan zal ik ze volgend jaar wel eens studeren."
-"Bwah, ik vond dat niet de moeite om voor te blokken."
-"Ik kon niet op de vragen antwoorden, maar voor de rest wist ik alles!"

Enzovoort.


2 Comments:

At 5:20 p.m., Anonymous Tim said...

Zou je zelf nog het examen van de burgieversie van uw vak kunnen oplossen zonder al te veel te blokken eigenlijk? :p

 
At 8:43 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik stel me voor dat dat nog wel zou meevallen -> de beste manier om iets te leren, is om het uit te moeten leggen aan iemand anders.

Enfin, zolang we de illusie niet toetsen, kan ik ze koesteren.

 

Een reactie posten

<< Home