Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, juni 16, 2016

Marketing redt het klimaat

Ik hou van goeie marketing, als van een kunstvorm.

Of de volgende er voorbeelden van zijn, dat mag je zelf kiezen, maar ze zijn wel goed gevonden.

Eén: vroeger hadden we rekenmachines en ander gear op zonneënergie.  Vandaag bestaat dat niet meer, want we redden het milieu met de Citizen Eco-Drive watch!  Reken maar uit hoeveel ton CO2 we hiermee besparen.

[los daarvan wel cool: een analoge horloge op zonnecellen]

Twee: op zoek naar een gps horloge twijfelde ik tussen twee modellen van TomTom. Twijfel ging tussen de "Spark" (meer een activity tracker) of  de "Runner 2".  Gelukkig helpt de website van de fabrikant ons uit de nood:
"Spark is gericht op personen die graag de hele dag door hun activiteiten bijhouden, bijvoorbeeld [...]. Het ontwerp is geschikt om de hele dag door te dragen. Je vindt het apparaat in winkels voor consumentenelektronica.
De Runner 2 is gericht op hardlopers. Het ontwerp is beter afgestemd op hardlopen en andere fitnessactiviteiten en heeft fellere kleuren. Je vindt het apparaat in sport- en hardloopwinkels.
De horloges bevatten dezelfde hardware en software."
De vriendelijke mensen van Digame in Leuven hebben mij de consumentenelektronica-versie verkocht.

Terzijde wil ik toch even nog eens stoefen op mezelf:  ik zag "tweedehands"versies ervan ongeopend aan een fractie van de prijs op het internet passeren.  Tot twee keer toe contact opgenomen met een verkoper, waarbij telkens meteen een knipperlichtje aan ging: waarschijnlijk gestolen gerief.  Dus heb ik 100 euro meer betaald, enkel en alleen omwille van het principe.  Want als er geen kopers zijn, dan verdwijnt de markt op den duur.  Een aanrader.