Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, februari 18, 2016

Telefoondeskhelper

Uw Ridder heeft ook een Echte Naam, maar die is aan telefoon moeilijk te spellen. Zeker tegenover Nederlanders. Dus gebruik ik vaak die van de echtgenote.

Ring ring.

Hollandse telefoondame: "Hoe kan ik u helpen?"
SR: "Ik zou graag X bestellen. Ik zit al in uw systeem."
Telefoondame: "Hoe is uw naam?"
SR: "Mijn naam is [naam]."
Telefoondame: "Ik vind u niet terug in het systeem"
SR: "Zoek dan op mijn adres?"
Telefoondame: "En welk adres is dat?"
SR: "[naam van een Leuvens politicus uit de oude doos, lastig juist te schrijven]"
Telefoondame: "Ik vind het niet terug. Ik zal u in ons systeem zetten onder uw eigen naam."
SR: "Maar ik sta al in uw systeem."
Telefoondame: "Hoe is uw naam?"
SR: "Mijn naam is [naam]. Maar ik sta al in uw systeem!"
Telefoondame: "En welk adres is dat?"
SR: "[naam van een Leuvens politicus uit de oude doos, lastig juist te schrijven]"
Telefoondame: "Kan u dat even herhalen."
SR: "MAAR IK STA AL IN UW SYSTEEM! Dit is het nummer van de vorige bestelbon."
Telefoondame: "En welk huisnummer precies?"
SR: "IK STA AL IN UW SYSTEEM! Het nummer staat hier voor mij!"
Telefoondame: "En welke was de postcode?"
SR: "Bent u nu echt mij opnieuw aan het invoeren? IK STA AL IN UW SYSTEEM!!!!!! Het vorige bestelnummer is: 0123456!!"

Stilte.

Telefoondame: "Zal ik dat dan even opzoeken in ons systeem?"

Een mens zou er bijna zijn geduld bij verliezen.