Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, juni 24, 2014

FNAC

Wat heeft u vandaag gedaan?

Ik gok: iets interessanters dan ondergetekende.

Ik heb namelijk een half uur van mijn tijd besteed in de FNAC van Leuven omdat het meisje aan de kassa en de jongen aan het onthaal mij geen cadeaubon lieten kopen.  Met als betaalmiddel: een bijna-verlopen cadeaubon.

Nu hoor ik u denken: "Maar allez Ridder, waarom zou je nu een cadeaubon gebruiken om een cadeaubon te kopen?"

Wel, geheel volgens de Bijbelse methode beantwoord ik deze vraag met een tegenvraag: "Waarom  niet?"
Probeer maar eens één argument hard te maken waarom een winkel geen renteloze lening (van mij aan hen) zou willen herfinancieren met een nieuwe renteloze lening.

Blijkt dat er onder dit Sponzen uiterlijk af en toe een koppig harnas zit.

Wordt vervolgd.

[Noot: voor u in mij een soort mislukte bonnenman ziet, dat ben ik niet.  Ik had het aan D., de secretaresse beloofd, want die zat er helemaal mee in dat de bon aan het verlopen was.  Voor iemand anders blijkt het een heel stuk makkelijker om combatief te zijn dan voor jezelf...]


2 Comments:

At 1:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

Probeer anders er iets mee te kopen, dan terugbrengen om in te ruilen en de tegenwaarde op een kaart laten zetten?

 
At 10:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik dacht ook aan zoiets. Iets heel kleins kopen, van lage waarde (al is dat in de Fnac misschien moeilijkà, in veel winkels krijg je dan een nieuwe bon met het saldo en meestal is die dan opnieuw een jaar geldig.
Maar misschien niet in de Fnac... Succes ermee!

 

Een reactie posten

<< Home