Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, februari 13, 2014

Assertieve klanten


Wat moet dat lastig zijn, tegenwoordig, om in een restaurant te werken. Al die mensen die kookprogramma na kookprogramma hebben gezien. Gordon Ramsey vloekend aan het dabben in alweer een gerecht (begin van de show). Peter Goossens met zijn tuitmondje lurkend aan een ander (kwiesson!). Als je dan als restauratier zo een groepje kenners over de vloer krijgt, dan weet je het wel. Allemaal hebben ze commentaar opgespaard van achter de vuren van hun kookeiland.

Brrr, dat zou ik nooit doen, denk ik dan.

En toch: ik zat gisteren de betere brasseriekeuken uit te proberen en heb tot mijn eigen verbazing iets droogweg teruggestuurd.

Crème brulée die smaakte naar asse. Ik heb het geprobeerd, maar kreeg het echt niet binnen. Zelfs niet met mijn eet-je-bord-leeg-opvoeding. Recht uit het kampvuur.

Terug naar de keuken, die handel!

Helemaal on-mij.  Zou ik dat gedurfd hebben als ik niet ook mijn portie aan kookprogramma's had gezien?


1 Comments:

At 2:48 p.m., Anonymous Alcyon said...

Misschien moet ik ook wat meer kookprogramma's bekijken, met mijn even grote eet-je-bord-leeg-mentaliteit :-)
(is dat generatiegebonden? Of Vlaming/Belg-gebonden?)
Ik heb nog nooit iets teruggestuurd... Of misschien heb ik altijd al geluk gehad :-)

 

Een reactie posten

<< Home