Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, januari 18, 2014

Examentijd

Het is weer van dattum... examens.

Deze examenperiode experimenteer ik met het elektronisch invullen van mijn puntenlijst (de lijst met deelpunten en opmerkingen en inzichten). Daar zitten nogal wat nadelen aan, het is niet makkelijk om papier te verbeteren, maar toch wilde ik het proberen.

Het valt daarbij op dat een student (in het algemeen wij allemaal) ondertussen zo geconditioneerd is op schermen en schermpjes, dat hij schaamteloos zit mee te lezen terwijl ik zijn evaluatie intik.

In het begin vond ik dat onwaarschijnlijk onbeleefd, maar na een tijdje begon ik te beseffen: het is sterker dan hunzelf.

Een scherm betekent: kijken.

(daarom doe ik het nu blind, met een papier over het scherm gedrapeerd)


1 Comments:

At 7:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Misschien is het ook super verwarend voor de student als hun FAVORIETE docent gewoonweg ineens niet meer kijkt en de indruk geeft niet meer te luisteren en zit te typen op zijn toetsenbord

 

Een reactie posten

<< Home