Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, september 13, 2013

Boterham

Ik ben niet erg bijgelovig, maar ik houd wel van voortekens.
Mijn innerlijke ietsist gaat er wel vanuit dat we meestal meedrijven op een aantal gemeenschappelijke onderstromen.  Soit.

Voortekens dus. Van die kleine gebeurtenisjes die waarschuwen voor naderend (on)heil. Een bijna-knots die me terug beter doet opletten in het verkeer, dat soort dingen. Meestal kan ik er wel iets bij verzinnen.

Vanochtend niet. Ik liep met Flip door het park, bijna aan ons poortje, onder een boom.

Valt er uit de boom, voor onze voeten een boterham.  Een witte.
Geen beest te zien.

Wat zou dat kunnen betekenen?

[update: hoor ik net twee mensen tegen elkaar zeggen dat het vrijdag de 13de is. Zo scherp sta ik dus.]


6 Comments:

At 2:07 p.m., Anonymous Alcyon said...

Bomen moeten toch ook eten?

 
At 3:10 p.m., Anonymous Goya said...

Een vogel zat rustig een gestolen boterham op te smikkelen tot hij opgeschrikt werd door een naderende ufo die het voorzien had op de wandelende ingenieur met hondachtig gezel.
Door die vallende boterham heeft de desbetreffende alien zijn plan moeten afblazen en wacht hij geduldig op een beter moment om je aan te spreken/stralen.

 
At 10:31 p.m., Anonymous Isabel said...

(flauw):met choco?

 
At 10:37 p.m., Anonymous Isabel said...

Zit daar geen rekenvraag in?: Uit een boom valt een boterham, bereken ... (whatever)

 
At 12:07 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

@Isabel: euh, toch maar niet geproefd (boterhammen vallen altijd met het beleg naar beneden, volgens de wet van dinges :-) )

Pedro beweert dat een vallende boterham valt met het snelheidsprofiel van een tangenshyperbolicus. Ik ben daar niet helemaal zeker van, maar het zal er niet ver af zijn.

 
At 8:58 p.m., Anonymous Webraket said...

De boterhammentak? (zonder s :-)

 

Een reactie posten

<< Home