Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, mei 16, 2013

Innovatief!

Vorig jaar had ik mij, in een bos van problemen, voorgenomen om het woord "probleem" niet meer te gebruiken in een professionele context.  Dus begon ik op alle mogelijke vergaderingen enthousiast, al hadden de mensen meestal de ironie redelijk hard door, te spreken over "uitdagingen".

Zit ik vandaag op een vergadering waar iemand de term "bilaterale discussie(punten)" gebruikte om het woord te vermijden.

Geniaal.

Instant copy.


3 Comments:

At 11:00 p.m., Anonymous D said...

op't werk bij de engelstaligen is dat een 'issue' of een 'exercise'...
bij nederlandstaligen is het eufemisme 'een aandachtspunt' ook wel populair.

 
At 9:50 a.m., Anonymous Alcyon said...

Meestal krijg ik het instant zuur van zulke eufemismen :-)
Werkt het?

 
At 7:40 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

De eerste keer dat je het met een serieus gezicht probeert te gebruiken bij je baas, is wel olijk.

 

Een reactie posten

<< Home