Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, maart 18, 2013

Vreemd

Iets wat ik me al afvroeg als kind: als je de onderkant (is dat de muis?) van de palm van je handen stevig over elkaar wrijft, totdat het warm aanvoelt, dan ruiken je handen naar verbrand haar.

Dat is vreemd omdat er op die plaats ten eerste geen haar staat en, ten tweede, dat wrijven ook niet tot een ontbrandingstemperatuur leidt.

Voor wie de geur van verbrand haar niet kent, hier een kleine tip: éérst knippen, dan fikken.


4 Comments:

At 12:57 p.m., Anonymous Alcyon said...

Zou dat kunnen zijn omdat de buitenste cellen van de huid ook keratine bevatten, net als haar? En verder is de temperatuur op heel kleine schaal misschien wel al warm genoeg om het te doen ruiken naar verbrand haar?

 
At 7:07 p.m., Blogger de Oontand said...

ja en nu ga ik daar altijd aan zitten ruiken he.
Lukt het niet met de bovenkant van je hand? :-)

 
At 8:09 p.m., Anonymous Isabel said...

Goed bezig! Ook ik probeer nu de geur van verbrand haar op te snuiven aan mijn handpalmen.
What's next?

 
At 8:55 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

..ik zal eens aan de kids vragen wat ze zich nog allemaal afvragen? Dat kunnen wij niet meer verzinnen.

@oontand: die kan ik zo hard niet tegen elkaar duwen.

Oei, volgens het internet ligt het misschien aan mij "I smell burning hair". Ben ik echt de enige?

 

Een reactie posten

<< Home