Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, augustus 29, 2012

Webforum

Webfora, dat zal toch nooit iets worden voor mij.
Sterker nog, ik heb net, en voor de eerste keer in mijn leven, op het knopje "ongepast?" geklikt bij een van de reacties op dit artikel. (met dank voor de link, gij anoniem)

De Knack bedankt mij vriendelijk:
"De ongepaste reactie werd aan de webmaster gemeld. Hartelijk dank voor uw medewerking. [...] Knack.be probeert nieuws, achtergronden en opinie op niveau te bieden. Wij verwachten van onze bezoekers ook enig niveau en gevoel voor nuance. Helaas houdt niet iedereen zich aan de algemene normen van fatsoen. Dankzij uw hulp kunnen wij het reactieforum Knack-waardig houden."
Dat niveau van die reacties, dat lukt toch niet zo goed. Een voorbeeld:
"mopper549 | Een instituut dat zelf vol criminelen zit moet het toch opnemen voor misdadigers? Of ben IK verkeerd? ☺

Nesara | Vreemd dat de kerk ineens zo bezorgd is over ex-criminelen. Misschien weet Michelle Martin teveel en houden ze haar liever onder hun controle zodat ze niet met de pers kan gaan praten? Het koningshuis zit er geheid ook voor iets tussen. 
Foxman | Bejaarde nonnen wiens schuur in brand staat lusten ook wel eens jong blaadje... Zou dat een reden kunnen zijn?"
Het enige wat nog ontbrak is dat iemand de discussie op Bart De Wever zou brengen.

Ik hoop dat "men" intussen al zo verstandig is om in te zien dat die reacties op die fora hélemaal geen spiegel van de maatschappij zijn. Zelfs niet van de onderbuik van de maatschappij, want de gemmiddelde onderbuik is toch op vrolijker zaken ingericht.


2 Comments:

At 8:30 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik lees al die reacties zelden of nooit. Te vaak zijn dat ongenuanceerde scheldpartijen.
En hoe minder op de hoogte men is van de zaken & al of veel van zijn facetten, hoe erger de uitspraken.

Je opmerking over BDW doet me overigens een beetje denken aan discussies in de tijd van de nieuwsgroepen.
Maar toen was het wel niet zó erg. Toch niet in de nieuwsgroepen waar ik in vertoefde.

 
At 3:24 p.m., Blogger jokemijn said...

In een dood moment durf ik al eens langs de reacties op de Standaard te scrollen, zoveel wilde woede...

 

Een reactie posten

<< Home