Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, juni 17, 2012

Wij zijn van de natuur

-"Hé, daar zit iemand en die gaf mij een klop!"
T. (5) komt achter de struiken uit het bergje opgerend.
-"Hoezo die geeft u een klop? Dat is niet lief. Ik zal eens komen kijken."
[... ] de Ridder stapt van de geïmproviseerde picknickplek weg, verder de wandeling in. [...]
SR -"Maar allez, hier is toch niemand? Wie heeft er u nu een klop gegeven? Toch niet de paarden daar in de wei zekerst?"
T. -"Toch wel. Kijk maar. Als je deze draad vastneemt, dan geeft iemand u een klop."


Zoveel dingen in de wereld waar nog geen app voor bestaat.  Schrikdraad.

[Waarop het spel zich ontvouwde van mensen een hand geven en dan de draad aanraken, u kent dat wel. Plassen heb ik afgeraden.]

[Noot: het klopt wat men zegt. De koeien worden verjaagd op het platteland en vervangen door paarden.  Voedsel voor recreatie, zeg maar.]


1 Comments:

At 11:20 p.m., Blogger jokemijn said...

mooi, die redenering. ik herinner me ook nog mijn eerste confrontatie met schrikdraad en hoe indrukwekkend die was. Nooit meer opnieuw geprobeerd.

 

Een reactie posten

<< Home