Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, juni 05, 2012

Kinderkamers

Ik heb een Facebook account, wat naar ik verneem ongeveer 100$ waard is voor voornoemd bedrijf. Graag gedaan.

Maar net was ik er nog eens gaan kijken (het was een maand of twee geleden), en ik werd er gewoon helegans gestresseerd van.

Normaal zou ik zoiets ironisch zeggen, of tongue-in-cheek. Maar ik werd er dus echt helemaal stijf van: overal op het scherm staat wel iets, of klapt iets uit, of heeft iemand gereageerd op de reactie van een reactie van een foto van een tijdslijn van een vriend.

Hoe kan je nu ooit "bijlezen" op facebook, zoals dat met een krant of een weblog/feedreader kan?

Of zou het de bedoeling zijn dat je 24/7 op facebook zit? Maar dat houdt niemand toch vol tot na 2014? Als het nieuwe er helemaal af is?

Hetzelfde gevoel heb ik bij Pinterest. Dat is zo hip dat als je, na het bekijken van een crochet-werkje, op de "back" knop van de browser duwt, je een hele andere pagina te zien krijgt dan die waarvan je vertrok. Hoe kan je daar dan systematisch in speuren?

De Nieuwe Media van tegenwoordig, beginnen meer en meer te lijken op de kamers van onze kinderen.


5 Comments:

At 9:53 a.m., Anonymous Maartje said...

Het geheim van die dingen zit 'm in de rechtermuisknop/klikken met twee vingers op een mac:
openen in nieuw tabblad.

En dan al die tabbladen laten staan tot je er daadwerkelijk tijd voor hebt.

 
At 10:17 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Lukte dat maar met een kinderkamer!

 
At 9:11 a.m., Blogger jokemijn said...

doe daar nog een endless scroll bij, waardoor de trigger om ergens te stoppen met lezen ('na deze bladzijde') helemaal verdwenen is.

 
At 11:18 p.m., Blogger Goofball said...

Geen last van, integendeel....soms geïrriteerd dat er geen "nieuwe updates" zijn. 'k Vrees dan ook dat FB wel meerdere uren per dag open staat bij mij.

 
At 10:50 p.m., Anonymous Anoniem said...

Facebook bijlezen gaat vrij vlot als je duidelijk aangeeft waarin je niet geinteresseerd bent:
* Als facebook games of andere apps je niet interesseren, kan je die 1 voor 1 blokkeren telkens ze in je feed terechtkomen.
* Bij mensen die zagen of marketingmensen die altijd maar over bepaalde producten posten, kan je instellen dat je enkel de belangrijkste updates wil zien. Of nog beter: je smijt ze uit je vriendenlijst.
* Je kan die facebook chat afzetten.

 

Een reactie posten

<< Home