Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, juni 15, 2012

Kind

Wat ik vroeger, als kind, niet begreep of geloofde, ondervind ik tegenwoordig wel eens aan den lijve: er bestaan ambetante mensen.

Daarmee bedoel ik niet, mensen die ambetant zijn omdat ze overwerkt zijn, of zorgen hebben, of ziek, of moe. Neen, gewoon ambetant by construction.

Nog lastiger voor mijn wereldbeeld was het om te aanvaarden dat er ook mensen zijn die slecht zijn, zonder dat daar redenen voor zijn. Eigenlijk is dat nog altijd moeilijk, ik zit dan toch weer na de denken over mogelijke redenen. Maar het bestaat gewoon. Net zoals aardappelen bestaan, of prei.


2 Comments:

At 8:28 p.m., Anonymous Maartje said...

Best negeren. Zoals andijvie.

 
At 9:01 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Dat is precies wat ik met andijvie doe!

 

Een reactie posten

<< Home