Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, december 21, 2011

Falalalala

Gisteren stopte ik op weg naar huis bij een paar winkels. Cadeautjes.

Zag ik een uitstalraam van een juwelier dat er wel heel slordig bij lag. Op het moment dat ik bedacht dat dat uitstalraam nogal slordig was, werd ik omsingeld door een man/vrouw of zeven van het interventieteam van de Mechelse politie. Opduikend vanuit het niets, auto's en zwaailichten in de aanslag.

Een achtste stapte de winkel binnen en kwam buiten met een oude man. Grauw gezicht, krijtwit, op knalrode lippen na en een helrode vloeistof in zijn haar.

Het duurde efkes eer mijn frank viel dat het bloed was.

Dat men dingen steelt, totdaaraantoe, maar de combinatie met geweld, daar mogen ze wat mij betreft toch erg streng op zijn. Hoe lang duurt het eer die man nog eens op zijn gemak is als de deurbel van zijn winkel rinkelt?

Zelden is mijn shoppinglust sneller verdampt.