Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, juni 19, 2011

Examenstress

Deze examenperiode onthoud ik u de best-of van antwoorden, al wil ik de creativiteit van onze jonge studenten nog wel eens roemen.

Zo had ik een vraag waarop de helft van het antwoord zich situeerde rond het begrip "Hamming afstand."

In mijn persoonlijke top 3 vindt u terug op plaats drie: de Hammond afstand. Top Gear is overal, of toch bij een derde van de studenten.

Een meer cultureel onderlegde mededinger belandde op plaats twee met de "Hammingway afstand". Al is dat eigenlijk met een "e".

Maar ik zet de poëten altijd op het hoogste schavot, zodat de kerel die zijn antwoord beperkte tot "iets met een H" toch wel het mooiste bonuspunt kreeg.

Benieuwd wanneer Di Rupo iets met een R rond krijgt.