Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, mei 27, 2011

Eenheid van de dag

Toen ik met licht bezwaard gemoed het huis verliet, kon ik niet vermoeden dat mijn dag helemaal opgevrolijkt ging worden door een nieuwe eenheid. De UBM.

Dit naar aanleiding van het bericht dat de escapades van DSK het meeste UBM's gegenereerd heeft die ooit werden opgemeten.

UBM staat voor Unité de Bruit Médiatique. Zo leuk dat het bijna niet vertaalbaar is.

Om u een idee te geven:
DSK haalde op 1 week tijd 13761 UBM, waar de tsunami op Japan het moest stellen met 2928 UBM. De verkiezing van Obama schatten ze als 7000 UBM.

Wat ik me afvraag is (a) of dit bericht geldt als 1UBM over het bericht dat DSK zoveel UBM heeft en (b) waarom ik zelf geen bedrijf heb dat zijn geld verdient met het uitvinden van zulke vrolijke overbodigheden?