Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, januari 15, 2011

Mooi

Als je leert spreken tijdens een bepaalde periode van het jaar, dan heeft dat blijkbaar veel invloed op je woordenschat.
Zo staan wij 's morgens met de kleinste kerel (1.5) naast de kerstboom enthousiast de lampjes aan te steken en roept hij: "Mooi!"

Dan lopen we naar de gekleurde lampjes bij het raam, doen ze aan en zeggen naar waarheid: mooi.
Elke dag opnieuw.

Toenstraks stond hij ineens in de keuken kwaad te roepen "Mooi. Mooi! MOOI!"
Nogal traag viel mijn frank. Wat hij stond te roepen was natuurlijk: "Dat er #@$%& eens iemand het licht komt aan doen!"

Dat de dokwerkers nu maar eventjes wegblijven.


2 Comments:

At 10:57 p.m., Anonymous yab said...

Geweldig. :-)

 
At 8:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

Super! :-)
Zo vroeg mijn dochtertje van 3 onlangs: "'K wil een momentje"
ik "huh?"
"een momentje, een MOMENTJE!"
Het heeft een tijdje geduurd eer mijne frank viel...
Ze bedoelde een muntje/snoepje uit zo'n blikken doosje (dat staat bij ons op een specifieke plaats). Eerst vroeg ze correct "een snoepje" maar ik moet ooit gezegd hebben "een momentje, schat, een momentje" omdat ik met iets bezig was en zo dus... :-)

 

Een reactie posten

<< Home