Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, augustus 11, 2010

Einde

Alles gaat voorbij.

Een jaar of zes geleden kwam ik al zappende voorbij een zeer intrigerende politiereeks. Gefilmd met een soort realisme dat zich verhield tot de meeste andere reeksen als de Alien films tot Star Trek. Helemaal iets voor mij.

Bleek dat je het hele seizoen, Nederlands ondertiteld zowaar, voor de prijs van nog geen half boek kon laten opsturen. En de volgende seizoenen ook, als je het geduld had om lang genoeg te wachten. En dat mijn schoonfamilie graag meedeed. En Forest Whitaker.

Soit. Na zeven seizoenen hielden ze ermee op.  Verder gaan zou uitmelken zijn, dus dat is goed, maar het is het enige ding dat ik de laatste jaren "verzamelde". Gedaan dus met ongeduldig wachten, het internet nog eens checken, toch nog even wachten, bestellen, het pakje een week ongeopend op de kast laten liggen, mezelf inhouden om niet meer dan twee afleveringen per avond te bekijken.

Zo meteen schuif ik de laatste aflevering in de DVD speler. Ritueel.

Uit kijken en dan is het gedaan met uitkijken.


4 Comments:

At 2:35 a.m., Anonymous Jan Jasper Mathé said...

Kan je meteen aan 'The Wire' beginnen! Zeer de moeite.

 
At 10:17 a.m., Anonymous Anoniem said...

Als je van realisme houdt dan is 'The Wire' inderdaad een aanrader, 'Oz' ook trouwens.

 
At 2:58 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Heb ik staan, maar mijn multimediastreamer is terug naar de winkel wegens kapot.

 
At 5:41 p.m., Blogger jokemijn said...

:) dacht, ik ga eens een comment plaatsen, 'the wire' aanraden, maar ik ben duidelijk niet de enige.

 

Een reactie posten

<< Home