Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, augustus 15, 2010

Bedenking

Achter ons in het park ligt een Finse piste. Nu associeert u dat Finse misschien vooral met langbenige blondines in hippe loopkledij, in de praktijk loopt de piste - enkele uitzonderingen niet te na gesproken - vooral vol met goeie voornemens, nog steeds strijdend met de gevolgen van de feestdagen. Op een Zweedse piste, misschien, maar we wijken af.

Maar wat ik me afvraag is: waarom heeft bijna iedereen spontaan de neiging om op een looppiste in tegenwijzerzin te lopen? En zou dat aan de andere kant van de evenaar anders zijn?


4 Comments:

At 10:45 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat heb ik me ongeveer een jaar geleden ook eens afgevraagd.
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/12300

 
At 4:32 p.m., Anonymous tante annie said...

rondjes ploegen op die finse toer? doeme toch. zelfs niet tegendraads!

 
At 10:40 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Genoteerd!

Zit ik verdikke elke ochtend mijn hemden te strijken voor als ik den dikke ga uitlaten.

 
At 10:35 a.m., Anonymous tante annie said...

gisteren nog naar de speeltuin geweest. een gans uur op de bank gezeten. reiger gezien aan die vieze vijver. en al.

 

Een reactie posten

<< Home