Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, maart 21, 2010

Aandoenlijk

Monopoly spelen.

De Sponzen Ridder heeft net een speech afgestoken over hoe belangrijk het is om niet bij elke tegenslag het bord om te gooien en roepend weg te lopen. Tegen tegenslag kunnen, in het spel.

J. (5) komt op de kinderversie van Brussel Nieuwstraat en moet 10 euro van zijn slinkende stapel ophoesten aan zijn zus. Met geklemde kaken verbijt hij zijn frustratie. Twee dikke tranen ontsnappen toch nog uit zijn ooghoeken.

SR: -"J., ik vind het flink dat je zo goed je tegenslag probeert te verdragen."
J. -"Ja, maar het doet toch pijn in mijn buikje!"


Zo aandoenlijk, als je hem zou kennen..


4 Comments:

At 8:38 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ach walère toch. Mijn West-Vlaams is niet zo goed. Maar mijn schoonmama kan dat zo schoon zeggen en ik "hoorde" het haar gewoon zeggen bij die situatie ;-)
Niet gemakkelijk, je kind leren omgaan met verlies én winst.

 
At 10:37 p.m., Blogger Greet said...

't Is "welère", eigenlijk. :)

 
At 11:37 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

En wat is juist een welère?

 
At 12:20 a.m., Blogger Greet said...

Volgens mij is het misschien "wel here"? In ieder geval betekent het ocharme. :)

 

Een reactie posten

<< Home