Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, januari 22, 2010

Onderzoek

U kent ze wel, die berichtjes die beginnen met "Uit Brits onderzoek blijkt dat...". Dan weet u dat er een smeuïg verhaaltje volgt dat meestal gebaseerd is op een internet poll met zeven personen.

Maar in Groot Brittannië moeten de onderzoeksinstellingen veel meer vechten om hun financiering, en dan is een regelmatige hap media-aandacht altijd meegenomen. Het is in feite een illustratie dat de mechanismen van de vrije markt op een terrein als 'onderzoek' (en ook onderwijs, maar dat is een ander stokpaardje) zorgen voor hoge kwantiteit en lage kwaliteit.

Soit.

Uit Brits onderzoek blijkt dat een gemiddeld samenwonend koppel veertig minuten per dag kibbelt over het huishouden.

Alsof normale mensen 40 minuten per dag *over* hebben om te kibbelen over wat-dan-ook. Tiens, of om mee te doen aan internet polls van Britse onderzoeksinstellingen. Uit Brits onderzoek blijkt dat 100% van de mensen tijd hebben om mee te doen met internet polls.

Soit de nouveau, hun top 10 van ergernisjes is wel accuraat.

Zo vraag ik me zelf al jaren af (op nummer 7) waarom het voor vrouwen zo lastig is om nà het plassen die bril terug omhoog te zetten. Hoe moeilijk kan dat nu zijn?!


3 Comments:

At 12:07 p.m., Anonymous Alcyon said...

Ik zondig wel eens tegen puntje 2 en puntje 4. Maar aangezien naar mijn gevoel puntje 2 en 4 zowat hetzelfde betekenen, wil dat zeggen dat mijn vrouw maar over één puntje kan zeuren tegen mij! Zodoende kan ik nu refereren naar die studie wanneer puntje 2/4 ter sprake komt en zeggen dat ze zich maar kan gelukkig prijzen met mij :-)
Dat klusje doe ik dan wel in het eerstvolgende vrije weekend, wanneer het goed weer is en ik niet aan het afwassen (...) ben :-))

 
At 9:09 p.m., Anonymous Tre cime di Lavaredo said...

Ik snap dat nummer 7 gezever ook ni: als er een vrouw voor mij de infrastructuur heeft gebruikt moet ik de bril omhoog doen en als een vrouw na mij de infrastructuur wilt gebruiken moet zij hem naar beneden doen. Dat is pure geëmancipeerde logica, maar waarom dan ineens de man zowel omhoog als naar omlaag moet doen snap ik niet...

 
At 11:13 p.m., Anonymous K. Artman said...

Zelf heb ik puntje 7 ook eens ter sprake gebracht bij de echtgenote. De beweging is 'even groot', dus er is niet echt een reden waarom 'onze beweging' vanzelfsprekerder zou zijn als 'hun beweging'.

Hmm...

Ik probeer er sedertdien nog méér aan te denken hem naar beneden te doen.

 

Een reactie posten

<< Home