Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, december 17, 2009

Aalst

Vanochtend moest ik naar Aalst. Gezien de ervaringen met de treinen de laatste dagen, besloot ik op het laatste moment om met de auto te gaan. Dan zou ik zeker op tijd op school zijn, 's namiddags. Hm.
Hoop
Er lag bijna tien centimeter sneeuw toen ik moest vertrekken, en op de autosnelweg was niet gestrooid.
Nu heb ik altijd met kleine, lichte wagentjes gereden, waar niet veel voor nodig is om ze in beweging te krijgen en weer stil. Sinds de nieuwe baby rijden we echter rond met iets wat ik na vandaag enkel nog kan benoemen als een camion: remmen gaf enkel het gekraak van ABS, niks vertragen. Te snel terugschakelen? Schuiven. Te hard op het gaspedaal drukken? Naar rechts schuiven. Stilstaan? Schuiven.

Spooky. Lang leve de Twingo.

Bijna drie uur later was ik thuis. School zal niet meer voor vandaag zijn.


3 Comments:

At 9:37 p.m., Anonymous Tre cime di lavaredo said...

We besluiten daaruit, beste Ridder, verloochen nooit je milieubewuste principes, ze zullen je wreken :D

 
At 1:39 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Een diepe wijsheid.

 
At 1:40 p.m., Anonymous animuz said...

Op een paar afgeschafte treinen na ging het bij de NMBS gisteren verbazingwekkend vlotjes. Want vloeken op de NMBS daar heb ik sinds september een gewoonte van gemaakt ;-)

 

Een reactie posten

<< Home