Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, september 03, 2009

Heil

In een poging om het aantal slaapkamers in ons huis significant te verhogen, heb ik de afgelopen weken getracht om de zolder leeg te maken. De kranten op de zoldervloer waren van 1958, wat betekent dat er voor meer dan 50 jaar aan stof/vuil te vinden was.

Dat is erg veel. Ontzettend veel.

Dat is zoveel dat ik nog dagenlang pikzwart snot snuit.

Zoveel dat ik er telkens al na 5 minuten uitzag als een roetmops uit de koolmijnen, inclusief witte ogen, rode lippen en zweetlijnen in de nek.

Waarna ik me telkens stevig moest douchen en de dag verder zetten: kind ophalen op een speelstraat, brood halen bij de bakker, praatje slaan met de buren...

Waarna ik 's avonds moe maar tevreden in de spiegel keek en merkte dat er in het gleufje van mijn bovenlip - onder de neus - een pikzwart vertikaal stuk niet afgewassen stofsnor stond.

En geen mens die er iets van zegt.


10 Comments:

At 12:19 p.m., Blogger Unknown said...

o ik zou je dat meteen gezegd hebben! :-D

En geen kind die daar iets van zegt ook niet??? Dat is wel vreemd...

 
At 12:49 p.m., Blogger Goofball said...

hahahaaaaaa

 
At 4:07 p.m., Anonymous Alcyon said...

Zou Hitler ook zo'n vuile zolder gehad hebben misschien?

 
At 4:08 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

... als de Duitsers éne keer beginnen met opruimen...

 
At 10:34 p.m., Anonymous Tre cime di Lavaredo said...

Dat stof heeft mss wel wetenschappelijke waarde als het 50 jaar oud is, dingen die te onderzoeken zijn: zware metalen (en een eventuele gradient doorheen de lagen opgestapeld stof heen), concentratie CO2 (wederom gradient), aanwezigheid van mediterane pollen (die bewijs van opschuiven klimaatgordels kunnen aantonen),...

Jou zolder kan zowaar een doorbraak zijn in allerlei dingen die iedereen graag bewezen ziet (klimaatopwarming, toename industrie en bijhorende vervuiling,...)...

Of zie ik het weer allemaal iets te CSI-achtig :D

 
At 10:46 p.m., Anonymous tijdtussendoor said...

Zou mij ook kunnen overkomen;))

 
At 12:43 p.m., Blogger Xolosquintle Thorvard Ragnvald said...

Misschien dierf men je niets zeggen, net omwille van die stofsnor, uit schrik om mee opgeruimd te worden.
Of beter gezegd herleidt te worden tot 50-jaar oud stof.

 
At 12:45 p.m., Blogger Xolosquintle Thorvard Ragnvald said...

Ps, schrijf ik toch wel een hele domme dt fout, zeker.

Uw stof brengt me helemaal van men melk!

 
At 10:35 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Het is een geniaal idee (te laat helaas, want alles ligt bij het groot vuil) om dat stof te laten onderzoeken...

Kijken of ik toch niet nog iets kan recupereren...

 
At 7:02 p.m., Anonymous tre cime di lavaredo said...

Ik weet ergens een nieuw europees, wetenschappelijk en academisch platform zijn, dat met plezier zulks onderzoek op zich neemt...

 

Een reactie posten

<< Home