Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, maart 04, 2009

Citaat van de dag

Ik ben een mens met een Boodschap. Niet zomaar een boodschap, neeneenee een Boodschap. Daarom vermoedelijk dat ik in het onderwijs ben verzeild geraakt, zoals anderen in een methadonkliniek. Want kennis doorgeven, dat is slechts een afkooksel van het echte spul. Gelukkig heb ik sympathieke vrienden, die mij af en toe laten oreren, terwijl ze achter hun luisterend gezicht ongetwijfeld aan de volgende vakantie denken. Waarvoor dank.

Soit. Het is dezelfde afwijking die mij altijd doet zin krijgen om gesprokkelde citaten door te sturen. Meestal hou ik mij goed in, maar dit wil ik u echt niet onthouden. Wijsheid in haar meest vrouwelijke vorm.

Uiteraard een beetje fors uit de context geknipt.
Het mag een zegen heten dat kinderen zo klein zijn. Of ze hadden onze zuurverdiende beschaving allang aan gruizelementen geslagen. Goddank staat er een heel leger kleuterjuffen met getrokken zwaard aan de poorten van ons goed fatsoen. Want kinderen zijn opgetrokken uit onmiddellijke driften. Eigenlijk zijn ze de mens in zijn puurste vorm: boosaardig.
[komt van bij onze tante]


1 Comments:

At 11:46 p.m., Blogger Martine said...

Terroristen en exorsisten kunnen nog leren van die uks.

 

Een reactie posten

<< Home