Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, februari 01, 2009

Speelgoed

Dit is mijn 1000ste post. Nooit gedacht.

Gisteren, tijdens de laatste dag van de solden, was ik in Antwerpen, en ik dacht: "Laat ik eens, nu de solden bijna op zijn en iedereen thuis zit, eens op de Meir wandelen. Dat is al jaren geleden."

Famous last words. Niet alleen kan ik niet meer ongestoord in den Inno in mijn onderbroek van het paskot naar het broekenrek huppelen - werkelijk *overal* kom je studenten tegen! - er was gewoon geen lucht. Zoveel volk. Ik heb het gehaald tot in de Saturn, alwaar ik hyperventilerend ben weggevlucht. Als een boerke van den buiten.

Aan het station is er een soort tweedehandswinkel, alwaar ik voor een onbegrijpelijk lage prijs een 75-300 lens heb gekocht. Een lens waar je eigenlijk niets mee kan doen, behalve vogels kieken.
Roodborstje
Voordat ik het wist had ik een roodborstje vast. Ik wist niet eens dat er in onze tuin zaten.

(ondertussen weet ik waarom de lens zo weinig kostte: de autofocus motor heeft soms wat manuele hulp nodig en er zit een krasje op en het rammelt als je hard schudt, maar dat kan de pret niet drukken)

Iets waar ik - eigenlijk - niets mee kan doen, maar toch zoveel plezier aan beleef; ik begin de materiaalgeeks te begrijpen.


2 Comments:

At 10:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

Shoppen... Het is leuk voor twee keer drie uur per jaar. Je moet niet overdrijven met al die winkels, ik kreeg daarstraks in de Aldi al stress. Te veel volk, te veel lege dozen in de rekken, te veel traagheid van een kar vol fruitsap.
Maar materiaalgeeks... Ik begrijp ze hoe langer hoe meer! Ze bestaan in alle branches en niches, ikzelf ben meer een gereedschapsgeek. Het goede materiaal is het halve werk en het dubbel plezier. Ik ben al drie dagen nuttige dingen aan het doen, maar het lijkt alsof ik alleen nog maar gespeeld heb :-)

 
At 4:59 p.m., Blogger Xolosquintle Thorvard Ragnvald said...

Ik zou mezelf niet echt een materiaalgeek noemen, maar ik kan niet ontkennen dat er bepaalde zaken zijn, die absoluut zo het nodige nut en plezier verschaffen.

Daar moet ik wel bij zeggen dat de beste materialen, voor een opdracht, vaak niet de recenste zijn.

Mijn vader heeft heel wat oud Duits gereedschap en toestellen van in "den ouwe boerentijd" en verdomd zeg die dingen marcheren goed.

Als het woord Fahr je iets zegt, dan zal je wel weten wat ik bedoel.

 

Een reactie posten

<< Home