Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, februari 23, 2009

Domme vraag

Ik las dit bericht en stelde bij mezelf eventjes de domme vraag: als je 8% groeit, waarom zou je dan mensen moeten ontslaan? [of is dit eerder een bericht dat bedoeld is om onszelf beter te doen voelen?]

Dat begrijp ik evenmin als de alarmerende berichten dat we hier economisch terugvallen tot op het niveau van 2003. Ik herinner me 2003, en zo slecht was het toen toch niet.

Mogelijk antwoord: er zit hysteresis op de economie. Maar waar zit die dan eigenlijk? Kan je ze zien?


2 Comments:

At 6:46 p.m., Blogger Xolosquintle Thorvard Ragnvald said...

2003 was ook helemaal niet slecht.

Als men nu eens zou stoppen met die massahysterie te zaaien, en het nieuws eens zouden beperken tot de echt belangrijke zaken i.p.v alleen vooral sensatie, dan zou volgens mij de crisis niet eens bestaan.

Toch niet de crisis zoals die in ons hoofd zit, wil ik daarmee bedoelen.

In eender welk economisch model heb je altijd wel fluctuaties. Dat is toch niet meer dan normaal.

Ik kan me echter wel voorstellen dat het een heel moeilijke taak moet zijn om dit duidelijk te maken aan de gebrainwashte miljoenen tv-kijkers, die eigenlijk zelf de oorzaak zijn van de crisis, wat die ook moge zijn.

 
At 11:58 p.m., Blogger Martine said...

Die crisis houdt zichzelf in stand, met medewerking van de media.
Eerst krijgen we te horen dat het slecht gaat. Paniek. Iedereen houdt de knip op de geldbeugel. Gevolg, minder economische omzet. Fabrieken sluiten, mensen worden ontslagen. Die hebben bijgevolg minder geld om uit te geven en de geldbeugel gaat nog meer op slot. Gevolg, nog minder omzet...

 

Een reactie posten

<< Home