Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, november 17, 2008

Zien

Een van de talenten die ik heb - u mag zelf oordelen of er nog andere bestaan - is het zien aankomen van dingen. Moest de oplichter in mij bestaan/het voor het zeggen hebben, dan zou ik daar vast mijn fortuin mee kunnen maken. Maar ik geloof niet echt in helderzienden, hence.

Vorige week stuurde ik een mail naar iemand om even samen te zitten, met de woorden 'ik weet dat je harder werkt dan gezond is, maar...'.
Antwoordt de betrokkene; 'Sorry, ik kan niet, ik ben ziek!'

Hah.

Wat ik me een tijdje geleden realiseerde, is dat de mythische helderzienden inderdaad niet anders konden worden dan wereldvreemde gekken. Beeld je in dat je ziet dat het (maatschappelijke) schip o een ijsberg aan het lopen is, maar hoe luid je ook roept, niemand wilt het roer omgooien... je zou van minder gek worden.

Als het zover is, kom me dan toch maar bezoeken op Kortenberg.


1 Comments:

At 7:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Sommigen verkiezen nu eenmaal liever oogkleppen, maar zijn daarom niet minder gek, me dunkt.

Leuk onderwerp wel, waar men uren kan over filosoferen.

Gek zijn we allemaal op onze eigen manier, alleen de graad van gekheid kan verschillen.

 

Een reactie posten

<< Home