Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, september 07, 2008

Logica

Of hoe men tegelijk consequent en inconsequent kan zijn.

Na de eerste schoolweek en een late zaterdagavond, vonden we het tijd voor een middagdutje.

Moeder: -"Kom, ik breng jullie even naar jullie bed."
J. (vier): -"Neeeeen! Ik wil niet slapen. Nooit!"
M. (vijf++): -"Ik ook niet. Ik wou dat ik woonde in een land waar de kinderen lang mogen opblijven en de grote mensen vroeg moeten gaan slapen."
J.: -"Ik ook. Ik ga er nu naartoe." (waarop hij in de living verdwijnt)

De SR gaat even later kijken. J. ligt onder een dekentje in de zetel en doet alsof hij slaapt.
SR: -"Slaap je?"
J.: -"Natuurlijk."
(rolt met de ogen)
J.: -"In een land waar ik laat ga slapen ben ik overdag wel heel moe hoor."

Ok.