Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, september 24, 2008

Informatie

Er is te veel informatie op deze wereld.

Als je een week lang geen mail kunt lezen, je weblogs niet bij houdt en je flickr contacts niet uit-checkt, dan is het enige wat nadien rest: deleten.

Mail ongelezen laten, posts ongelezen, foto's onbekeken.

De wereld gaat dan gewoon verder (ok, je mist wel een vergadering of een personeelsfeest, maar soit), alsof er niets gebeurd is.

En dat is zo verontrustend: omdat die mails en posts deletebaar zijn, bewijzen ze hun eigen onbelangrijkheid. Bevreemdend.


5 Comments:

At 3:12 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik heb 't zelfde gedaan! Toen ik terug kwam van 10 dagen (maar 10 dagen) Portugal had ik ongelooflijk veel mails en nog meer blogposts te lezen. Die blogposts heb ik niet gelezen, en alleen enkele mails van toch ietwat belangrijke leuke mensen wel.

 
At 3:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

Dus mijn mailsgewijs antwoord op je vraag is dus gewoon ongelezen de vuilbak ingekieperd?
Goei manieren hebben ze daar!!!

 
At 7:06 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Neen hoor, ik heb uw advies zelfs al bijna opgevolg :-)

Natuurlijk kijken we toch eerst een beetje alvorens te deleten...

 
At 1:50 p.m., Blogger Greet said...

Feeds ongelezen laten is noodzakelijk na zo'n lange afwezigheid, maar mails niet lezen? Dat vind ik toch niet echt kunnen :) Het is toch niet zoveel moeite om snel door je mails te klikken en de onbelangrijke (reclame en nieuwsbrieven) te deleten en de belangrijke te laten staan om daar dan één voor één op te antwoorden.

 
At 4:30 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik heb dan ook twee mailboxen. Een voor belangrijke en een voor onbelangrijke!

Nu nog een automatisch systeem vinden dat de emails verdeelt over deze twee boxen.

 

Een reactie posten

<< Home