Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, september 29, 2008

Grrr.

Ik wilde graag weten hoe het met de Fortis was, maar de kinderen beletten mij om naar het nieuws te kijken.

Dus ging ik naar www.vrtnieuws.net.

Daar vond ik een band met voorbijzwevende flash-filmpjes, echter geen journaal.

Ik klikte helemaal bovenin de pagina op "nieuws". Niets.
Ik klikte vijf centimeter lager drie centimeter meer naar rechts op "journaal 7". Clipjes. Geen overzicht, niks. Voorbijschuivende filmpjes, zonder inzicht in de structuur, of een soort inhoudstafel.

Toen ging ik naar www.vtm.be, klikte op "nieuwsuitzendingen" en kon mooi en selectief de verschillende onderdelen bekijken van de afgelopen week vol nieuwsuitzendingen. Fullscreen streamend op het Eeepc-tje heb ik zelfs het gevoel van vloeiende digitale televisie.

Ik kan me nog steeds niet verzoenen met deredactie.be. De eenvoud van de VTM siert.

[note: helaas geeft dat vtm nieuws dan weer bijna meer over het feit dat de vrachtwagenchauffeurs gezonder moeten eten, dan over de kredietcrisis...]


7 Comments:

At 11:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

Serieus? Dat vind ik nu eens interessant nieuws zie. En wat zo allemaal? Appeltjes? Appelsienen? Yoghurtjes? Petit Gervaiskes?

:-)

 
At 1:06 a.m., Blogger Martine said...

Fortis kon geen nieuwbericht meer plaatsen. Hun centen zijn op.

 
At 8:32 a.m., Anonymous Anoniem said...

Fortis nieuws: is geen nieuws. Leterme vond vijf miljard euro maar wilde niet zeggen vanwaar dat kwam.
Tiens, zei die eergisteren niet dat er een gat van vijf miljard was in zijn begroting?

Wel leuk in VTM nieuws. Vraag eerst aan negen man in de straat "wat vindt gij van de kredietcrisis", selecteer de meest spectaculaire rampopinies eruit, en geef dan evenveel seconden tijd aan één expert om te zeggen wat er echt aan de hand is. De kijker beslist vervolgens wie van de tien hij/zij gelooft.

 
At 8:37 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

@martie: dat is natuurlijk een *ander* gat :-)

 
At 8:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Juist boven de strip kan je op het 'journaal' klikken om dat in stukskes in de strip te vinden.

Maar ik geef je 100% gelijk, deredactie.be trekt op niets. Het is een rommeltje, en het vreet cpu-cycles, zelfs door gewoon (zonder filmkes te laten lopen) naar de site te kijken. Ge moet altijd op die 4 koppen kijken. Ge ziet geen structuur. enz. Bah.

 
At 2:04 p.m., Anonymous Anoniem said...

http://www.youtube.com/watch?v=E-ckwD43ex8

als zelf jan met de pet bedrogen wordt is de moraal verre van te vinden...

 
At 9:39 p.m., Anonymous Anoniem said...

volledig akkoord; op deredactie.be hoort een grote knop met een link naar een specifieke pagina met 'het journaal' in al zijn glorie. omdat die er niet is, heb ik er dan maar eentje bij elkaar gehackt.

 

Een reactie posten

<< Home