Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zondag, september 07, 2008

Amy

Eén van de voordelen van de dertig gepasseerd te zijn, is wel dat een mens zich geen zorgen meer maakt om zijn imago.

Zo zeg ik zonder enige schroom: ik heb mezelf het plaatje van Amy McDonald laten kopen. Hah.

<macho modus>Ieder wezen dat zijn eigen liedjes schrijft en daartoe een gitaar tussen de borsten heeft hangen</macho modus>, is voor mij namelijk redelijk onweerstaanbaar.
Zo om de tien jaar blijkt er een rage te zijn van vrouwelijke singer-songwriters, en deze keer dacht ik eraan te ontsnappen: van die nep-facebook-productjes, daar trap ik niet graag in.

Maar met dat Schotse accent, een stem die een beetje aan Melanie doet denken, een boekje met song lyrics, die retro foto's en liedjes die kreunen onder de melancholie, daarmee mag je in mijn auto liggen.
(want thuis mag ik dat na democratische stemming niet draaien)

Tekststukjes als
"I wish I knew you, I wish I met you, when time was still on my side",
doen de rest.

En nadien lekker warm bijschuiven in het rekje tussen Melanie, Eleanor McEvoy, Shawn Colvin (doen!), Michelle Shocked (naar de winkel, jullie!), Katie Melua (miskoop), Carly Simon, Mary Black, Tori Amos, Gillian Welch, Bonnie Rait, Nathalie Merchant, Suzanne Vega, Shania Twain (miskoop), Kristin Hersh, Janis Ian, en vermoedelijk nog wel enkele anderen.

Ieder mens zijn afwijking (en we kunnen toch niet eeuwig dat New Wave gedoe blijven spelen).


8 Comments:

At 8:04 a.m., Anonymous Anoniem said...

als bijna dertiger zal het me ook wel vergeven worden... de song is aanstekelijk... maar die videoclip, die videoclip! Geen enkele geloofwaardigheid. Verneukt het helemaal.

 
At 9:55 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Klopt. Vermoedelijk had je erbij moeten zijn, ofzo.

 
At 8:05 p.m., Blogger Nes said...

Euh, ik was er onmiddellijk weg van, en vanuit kikkerperspectief ook bijna dertig...

Hoe noemt de cd?

 
At 9:40 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Zoals het liedje (this is the life).

 
At 12:49 a.m., Anonymous Anoniem said...

Leuk, er zijn nog mensen die cd's kopen :)

 
At 12:27 a.m., Blogger Martine said...

Wacht maar tot je 50 gepasseerd bent. Dan is je imago helemaal om zeep.

 
At 10:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heb hem ook...(laat gekocht bewust achterwege ;) ) Ben normaal geen fan van vrouwenstemmen, maar dit is toch wel een goeie cd. Ben dan ook de dertig gepasseerd...

 
At 10:57 p.m., Anonymous Anoniem said...

Regina Spektor

 

Een reactie posten

<< Home