Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, augustus 28, 2008

Verkeer

Gisteren reed ik naar het noorden van Antwerpen. Een mens vergeet toch telkens weer hoezeer de verkeersregels verschillen van stad tot stad.

Bij ons geldt ongeveer dat je bij groen mag doorrijden en bij rood moet stoppen, nogal saai dus.

Aan de oevers van de Schelde heeft men daarom de derde kleur opgefluft. Oranje, dat betekent: GAS GEVEN!

Na het tweede kruispunt en de tweede camion die net-niet in mijn koffer zat omdat ik stopte, was ik geleerd.


1 Comments:

At 9:41 a.m., Anonymous Anoniem said...

Het concept voorrang van rechts is de Antwerpenaar ook vreemd. Over het algemeen geldt: hoe groter/breder de baan waarop je rijdt, hoe meer voorrang je hebt. De grootte van je wagen doet er ook wel toe, maar minder dan je zou denken.

Ik moet daar altijd voor opletten als ik in Brussel rondrij. :)

 

Een reactie posten

<< Home