Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, juni 21, 2008

Dialoog van de dag


In stripverhalen en soaps denken de personages vaak luidop. Dat helpt om het verhaal eenvoudiger te kunnen vertellen.

Soms gebeurt dat in het dagelijkse leven ook. Vanochtend, bijvoorbeeld.

J. (net 4) staat op, boos: "Papa, mijn bed is nat!"
SR, vol schuldgevoel -"Oei, zou ik je oefenbroekje slecht hebben aangedaan?"
J., met strenge blik -"Dat weet ik niet, maar het is wel heel nat hoor."
...
J., terwijl hij de hand peinzend aan zijn kin houdt: "Hmmm, of zou dat zijn van het glaasje water waarmee ik ben gaan slapen?"

Ik zal niet verrast zijn als er op een goeie dag ineens een gloeilamp boven zijn kopje verschijnt.

[update: een oefenbroekje is een pamper voor 's nachts en dat 'slapen met een glas water' is erg letterlijk te nemen]


9 Comments:

At 9:45 p.m., Blogger Inferis said...

"Oefenbroekje"?

 
At 9:05 a.m., Anonymous Anoniem said...

Is hij met een glas water in bed gekropen, of heeft hij een reuzegroot glas water uitgedronken vlak voor hij in bed kroop?

Zoveel vragen en onzekerheden...

 
At 11:34 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat van dat oefenbroekje snap ik ook niet echt. Misschien volgt er bij mij een lampje boven mijn hoofd straks :)

 
At 6:23 p.m., Anonymous Anoniem said...

"Jonge vaders onder mekaar"

Een oefenbroekje is een broekje waardoor een grote vent als J niet meer met een pamper hoeft te slapen, maar het toch geen erg is wanneer zijn papa 's nachts J's hand in een glas koud water houdt....

 
At 11:04 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

@inferis: oefenbroekje = een pamper met een rekker waarmee je 's nachts op het potje kan.

@goya: met het glas zo in bed, uiteraard. Om eventueel later uit te drinken.

 
At 12:04 a.m., Blogger Inferis said...

Ah, gewoon een pamperbroekje dus. Ik dacht het al, but you never know.

 
At 12:13 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik begon al afgunstig te worden op het feit dat jullie gasten dat *zonder* oefenen konnen :-)

 
At 8:26 a.m., Anonymous Anoniem said...

En toch vast geslapen precies?

 
At 12:21 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Als een steen.

(heeft vermoedelijk te maken met het liggen zingen tot na elven :-) )

 

Een reactie posten

<< Home