Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, mei 09, 2008

Vuurwerk

In het park achter onze tuin is de kermis losgebarsten onder de vorm van de Kesselse Feesten. Dat is een evenement waarbij Kessel-lo eventjes terug een dorp is. We gaan al enkele dagen vol verwachting kuieren in dat park, likkebaardend kiezend op welke molen we morgen zullen kruipen.

Maar omdat het de 40ste feesten zijn, kregen we het trotse bericht dat het vuurwerk dit jaar Extra Groot zou zijn. (ramen dicht, tuinmeubels binnen!, stond op het lichtjes verontrustende briefje dat ze in onze bus schoven).

Ik houd veel van vuurwerk, de hond niet. Hij raakt in een paniek waarbij hij probeert om minstens op onze schoten te komen zitten.

Daarom zijn we - kerels onder elkaar - gaan schuilen op het terras van de Paradox, een heel stuk verder op de steenweg. Daar was een optreden bezig, met luide muziek. Veilig, dacht ik.

Maar honden horen dus in een vol café, terwijl een coverband Pink Floyd en Tom Robinson speelt, toch het vuurwerk starten.

En ja, de terrasgangers vonden het geestig om een Ridder te zien zitten met een grote, witte retriever op zijn schoot. (wie denkt dat ik overdrijf, is bij deze uitgenodigd op 31 december, ik zorg voor hapjes en drankjes)

Honden zijn begaafde dieren. Ze kennen feilloos het verschil tussen horen en luisteren.


7 Comments:

At 11:56 a.m., Blogger Unknown said...

Ocharme Billy...
Gelukkig trekt Valéas zich daar niks van aan, want ook al is hij mager, hij past maar amper op mijn schoot!

Anders kan je de volgende keer een nachtwandeling in het bos maken samen met een van zijn vriendjes of ons?

 
At 5:47 p.m., Anonymous Anoniem said...

hmm... 31 december. Dat treft. Ik ben nog vrij.

 
At 11:19 a.m., Anonymous Anoniem said...

En zaterdag was het weer vuurwerk! Groots!

 
At 10:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

dju. dat is bijzonder dichtbij. waar vind ik overigens een program van die feesten?

 
At 10:42 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ze zijn erin geslaagd om zich te verstoppen voor het internet (heb zitten zoeken naar een link).

Dichter dan dit geraak ik niet.

En ik die dacht dat jij in Brussel woonde.

 
At 10:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

bijna niks is voor altijd. huhu.

 
At 9:07 a.m., Anonymous Anoniem said...

Vuurwerk is gevaarlijk. Ge kunt daar kerken mee in brand steken...

 

Een reactie posten

<< Home