Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, januari 31, 2008

Wraak

Te veel ouders beschouwen de (kleuter)school vooral als gratis kinderopvang. De crèche moeten ze betalen, de school niet. Ze brengen hun kinderen nog voor de nabewaking en komen hen een kwartier na de nabewaking pas ophalen. Als kleuterjuf zou dat af en toe serieus mijn **** uithangen, eerlijk gezegd.

En ik vermoed hen ook, want één keer per jaar is er tijd voor wraak! Carnaval!!

Jaja beste ouders, 's maandags is het gekke-hoeden-dag, dinsdag komen we met vrolijk beschilderde snuiten, woensdag is het rare-haren-dag. En donderdag is het carnavalsfeest en mogen de kinderen zich helemaal verkleden! Iemand goesting om wafels te bakken? Afzetten zonder omkijken is er niet bij.

Stiekum heb ik daar spik in.

En volgende week de kreukelvakantie, de grootouders sparen al wat slaap op.


4 Comments:

At 2:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Bij ons is de voor- en nabewaking niet gratis, althans niet voor 8u en na 16u. Ik geraak er simpelweg niet voor 16u20 (treinen he), dus ons ukje moet elke dag wat nablijven... Niet dat we ervan profiteren, want mijn echtgenote of ik proberen altijd zo snel mogelijk daar te zijn.

 
At 8:39 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Ik vermoed ook niet dat jullie het type ouder zijn dat kleuterjuffen in de gordijnen jaagt :-)

Maar er zijn mensen die systematisch te laat schijnen te komen, na het sluiten van de nabewaking.

 
At 11:59 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ohhh deze situatie is niet aleen geldig voor kleuterjuffrouwen hoor.

Scouts leiding zit in het zelfde scheepje. Der is altijd wel een ouder die hun kinderen om 20 voor 2 afzetten en om 20 na 5 komen halen !

Mhe zouden beter naar de chiro gaan ofzo :p

 
At 5:44 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zoals er ook bepaalde docenten zijn die systematisch te laat komen voor hun eigen les... alleen zitten wij daar NIET gratis :-)

 

Een reactie posten

<< Home