Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, januari 21, 2008

Traag

Traagheid is niet hetzelfde als luiheid. Een klassiek misverstand.

Ik heb een collega die onwaarschijnlijk traag is. Zo traag als de zee bij vloed:
telkens weer denk ik, dit gaat nooit vooruit. En een tijdje later gooit ie achteloos een pak papier op mijn bureau - of ik het even na kan lezen.

Vorig jaar in juni heb ik mijn handvol aandelen verkocht. Ik zag het niet goed komen. Dat was ruim twee maanden te vroeg, want de beurs is nog even gestegen daarna, alvorens in te zakken.

Sinds oktober ben ik me aan het afvragen of ik niet opnieuw moet instappen, maar telkens komt er iets tussen.

Met elke week vertraging zakt de Bel20 nog wat lager. Traag is niet altijd slecht.

Soms is traagheid een deugd. (maar!)


2 Comments:

At 5:38 p.m., Blogger Thomas said...

Ben wel eens benieuwd wie die collega is ...

 
At 9:54 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Het is een metafoor voor "een vriend, een kennis, een werkgenoot,...".

Anders vraagt iedereen zich af of hijzelf die vriend/kennis/collega is.

 

Een reactie posten

<< Home