Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, december 12, 2007

Proper

Twee weken geleden op een soort openKunstRouteDag ben ik in het atelier van Arne Reynaerts terechtgekomen, alias Rein-art.

Hij is een interessant kunstenaar is, van het type ruwe bolster-blanke pit, fijn mens ook.

Wat ik bijvoorbeeld erg proper vind, is dat hij niet alleen op zulke dagen zijn favoriete goede doel steunt, maar achteraf bovendien op zijn website even een afschriftje zet van de afrekening.

Eerst dacht ik: "Dat is toch niet nodig, ik vertrouw die mens!" Maar hij doet het uit principe. En bij nader inzien is dat een heel goed idee. Het kost hem weinig moeite, de mensen zien meteen het totaal van hun bijdrage én het is gewoon transparant. Wat mensen die hier aan de deur komen verkopen, bv. niet zijn.

Of - ik zeg maar wat - de intenties van de Belgische politici deze dagen.