Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, november 06, 2007

Fiets

Dedikke. Mijn fiets is gepikt.

Ik kwam van het werk en hij stond niet meer in het rek.

Heeft iemand hem losgeknipt, meegenomen of had ik hem verkeerd vastgemaakt? Het maakt niet meer uit. Weg is weg.

Het is nog maar de tweede keer dat iemand met een voorwerp van mij aan de haal gaat. Daardoor heb (had?) ik nogal een breed vertrouwen in de mensheid. Dat is mij heel wat waard.

Gelukkig heb ik in de kelder nog een fiets staan, gekregen van mijn zus. Helaas heb ik nog geen slot. Met de auto naar het werk dus, tot ik ginder bij de fietsenmaker kan langsgaan.

En dat is het ironische aan onze economie: strikt genomen kost het mij méér om twee dagen met de auto te gaan werken dan wat dat slot zal kosten. Dus het is duurder om niet met de fiets-trein te pendelen dan het kunnen vastmaken van die fiets.
Misschien is het zelfs goedkoper om met de nieuwe fiets te gaan werken, niet vast te leggen en te gokken dat ze hem niet stelen.


Vreemde wereld.


4 Comments:

At 1:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

En stond hij in of naast het rek geparkeerd?

collega J.

 
At 2:27 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Beste anonieme collega, hij stond ertegen. Maar van alle fietsen die ernaast stonden, was hij de enige die weg was :-)

 
At 9:13 p.m., Anonymous Anoniem said...

Tja, de Jos zal ze niet allemaal tegelijk op z'n platte kar hebben kunnen hijsen...

collega J.

 
At 9:51 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Misschien was hij moe van de verre tocht van het station naar het fietsrek. Om na zijn eerste fiets het dan maar op te geven.

 

Een reactie posten

<< Home