Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, september 10, 2007

Zingen

We zitten met een driejarige die graag zingt (J.), heerlijk. Een hoge stem achter in de auto, gezellig.

Soms lukt het wel niet met de tekst. Zo klinkt het bij ons dat Mega Mindy aan de hemel zit, ipv dat je ze aan de hemel ziet. Vaak wordt de tekst aangevuld/veranderd met typische kleuterhumor, uit de P-K-S regionen.

So what?

Beeld je in, vorige zondag, de rommelmarkt aan de abdij van Vlierbeek. Een dubbele koets komt aangereden, met uit het achterste compartiment vrolijk en luid gezang in een eindeloos refrein:
"Is het een vogel? Is het een vliegtuig?
Neen, dat is het niet!
Het is onze papa die (er) aan de mama zit."

Daar sta je dan, als ouder.


11 Comments:

At 8:51 a.m., Anonymous Anoniem said...

Manman, en mijn collega's zich maar afvragen waarom ik om 9 uur 's morgens al achter mijn laptop zit te gieren van het lachen...

 
At 12:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik kijk er al naar uit om zelf aan kinderen te beginnen als ik u bezig hoor :)

 
At 10:56 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ahhh de Vlierbeekse feesten. Dat verklaart veel en ook niets. En rommelmarkt ? Tju, onthouden voor volgend jaar dan maar.

 
At 11:23 p.m., Blogger MorganMagic said...

hihi...
tja, de kindermond en de waarheid, 't is een mooie combinatie!

 
At 3:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

:-D wel gevoel voor humor, die kleine van jou

 
At 10:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

Moet een enorm grappige mama hebben :D

 
At 12:09 a.m., Anonymous Anoniem said...

Ik had al gemerkt dat megamindy niet enkel populair is bij de kinderen, maar ook tienermeisjes gaan er net iets te hard in op. Ik wist persoonlijk niet echt wat megamindy was dus besloot ik maar even om youtube raad te plegen. :-)

volgens deze link: www.youtube.com/watch?v=5i251ai88Ig

Wat heb ik geleerd:

Mindy is een brave politieagente, met het bijhorende kostuum. Wanneer ze de slechterikken ziet duwt ze op haar 'horloge' en transformeerd ze in in een superheldin in een Latex pakje, permanent in het haar en rode lipstick... :)

Vervolgens doet ze teken aan de hardwerkende vrouwen in de fabriek, u raad het al; ook zij zijn voorzien van bijhorend kostuum: witte t-shirt en overal.

Met een druk op haar horloge geeft ze de drie harde werkvrouwen een make-over. BAM..PAF..., drie vrouwen in latex pakjes...

In mijn tijd keken we naar Samson en Gert, maar ik vind dit een heuse verbetering :-)

Groeten

 
At 12:14 a.m., Anonymous Anoniem said...

daar nam mijn fantasie even de overhand.
Noteer dat het niet gaat om latex pakjes, maar eigenlijk maakt het niet echt uit...

Hoewel daar zowieso een parodie van zal komen, en ik durf er geld op te zetten dat ze dan wel latex dragen!

Groeten,

JR. Freddy

 
At 9:29 a.m., Blogger Sponzen ridder said...

Op welk familielid er gemikt werd door Samsom en Gert, durf ik niet te vermoeden, maar dat Mega Mindy zich ook op de papa's richt, kunnen ze toch moeilijk verbergen.

Wie zou er geen booswicht willen zijn in dat universum.

 
At 6:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

Wie wil er vooral niet dat nauw aansluitende pakje zijn !

 
At 4:11 p.m., Blogger Candy in Wonderland said...

Lol, ik heb hier zo'n zingende 4-jarige in huis ;o)

 

Een reactie posten

<< Home