Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

vrijdag, april 20, 2007

Ongewenste verscherping

Tedoeme, Pietel had weeral gelijk. Flickr lijkt bij het verkleinen toch je foto's een beetje ongewenst te verscherpen. Zo krijgen de mensen op onderstaande foto een wit lijntje rond hun hoofd/trui.
Flickr en verscherping
Dat blijkt hier vooral een probleem als ik met iets Photoshop-achtigs geselecteerde kleuren wilt accentueren (in dit geval het blauw van de lucht).

Ik heb de foto 2 keer met minder scherpte herladen, en zelfs een keer extra geblurred, maar het haalt niet veel uit.

Waar kan je vragen om een knopje "handen af" in het upload scherm te voorzien?

Dankzij Oogsnoep weet ik nu dat dat bv. bij foto.com wel zou kunnen, mits een aangepast profiel te gebruiken; al heb ik het nog niet geprobeerd - de kwaliteit van mijn schermkleuren is nul.