Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, maart 05, 2007

Paypal

Tiens. Ik bestel 1 keer iets via het internet, met een dienst die met Paypal werkt, en ik krijg twee dagen later al een spoofmail.

"Dear valued PayPal member:

We have noticed several attempts of fraud. Seems like somebody tried to access your account. Your account requires URGENT attention. You are able to log into your account but all your payments are suspended untill you update your personal information. Identity protection matters. And PayPal works day and night to help keep your identity safe. Blah blah blah...
"

Dan een link naar een website die niet te onderscheiden is van de echte. Op een goeie dag ga ik daar toch eens intrappen.


4 Comments:

At 11:19 a.m., Anonymous Anoniem said...

Denk niet dat het noodzakelijk iets te maken heeft met het feit dat je paypal-klant bent.

Ook toen ik nog geen paypal-klant was, heb ik zo een mail gekregen. 't Is wel mooi gemaakt natuurlijk en wees maar zeker dat die fraude goed opbrengt...

 
At 11:47 a.m., Anonymous Anoniem said...

't Veiligste is altijd als je twijfelt, om het webadres in te typen (in plaats van de link te volgen) en eens te kijken of je daar in je account iets terugvindt van de mail...

 
At 12:27 p.m., Anonymous Anoniem said...

Jezus inderdaad, niet veel nodig om er toch in te trappen op een onbewaakt moment... De gelijkenis is treffend.

Heb je de mail al verwijderd? Je kan die dingen melden op volgende link: http://www.antiphishing.org/report_phishing.html

 
At 9:10 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik heb het ook al meegemaakt, hoor, weliswaar met andere instanties. sindsdien ga ik online geen dingen meer kopen van mensen die ik niet ken. het wemelt er van de oplichters !

 

Een reactie posten

<< Home