Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, februari 24, 2007

Bel je arm

Dat die belspelletjes 's nachts op televisie geldklopperij zijn, dat wisten we al. Dat het op misleiding lijkt, debiliteit, en plat gedoe ook.

Maar dat het effectief in een meer wettelijke betekenis van de term bedrog/oplichting is, daarvoor heb je een aantal ijverige vrijwilligers nodig. Sites als deze zijn voor mij de reden waarom het internet zo belangrijk geworden is voor onze democratie: mensen die dingen opmerken kunnen die vrij verspreiden.

De meest flagrante filmpjes - niet bedrog uit domheid, maar echt en doelbewust - zijn bijvoorbeeld:
* het stuntelig omwisselen van "si" en "is"
* real-time veranderen [dit MOET je echt bekijken!] van oplossingen; hier nog eens; en nog eens?!
* melkchocolade of chocolademelk
* een dier met vier tepels
* antwoorden digitaal aanpassen (met zo een groen blue-screen ?)
* ...

Daar word ik dus echt boos van; ik kan er niet goed tegen als men mensen op hun goedgelovigheid pakt. Ik rijg ze één voor één aan mijn zwaard.

En het is natuurlijk niet omdat *ik* niet zo stom ben om te bellen naar zo een belspel-rip-off, dat men mij niet op een andere manier kan afzetten.

[via appelogen]


3 Comments:

At 12:18 p.m., Anonymous Anoniem said...

dat de kans om de lotto te winnen groter is dan om een belspel te winnen, daar zal ik niet verder op ingaan...

maar dat ze bij die belspelletjes dan ook nog eens valsspelen, neen, dat gaat er bij mij echt niet in!

het voorbeeld van "si" en "is" geeft de graad van SCHANDALIGHEID en OPLICHTING aan.

als het aan mij ligt (helaas niet) zou ik die organisatoren gerechtelijk vervolgen en ALLE ARME BELLERS een verplichte terugbetaling toekennen door die organisatoren

 
At 5:56 p.m., Blogger Dollo said...

Straf toch he? Dat van de SI en de IS
vind ik persoonlijk de ergste die er tussen zit.

 
At 5:25 p.m., Anonymous Anoniem said...

Men wordt niet alleen bedrogen, de belspelletjes zitten bovendien vol met taalfouten. Schandalig!
http://www.stew.be/stew/2007/02/12/belspelterreur

 

Een reactie posten

<< Home