Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, oktober 17, 2006

Verkiezingen

Tijd is relatief. Ik zit de laatste dagen allemaal mensen aan te spreken over de verkiezingen (in de stijl van "da's toch straf hé, daar in [vul uw eigen dorp in]").

Blijkt dat het al *vorig* weekend kiezing was en dat voor de meeste mensen de tijd toch ietske sneller gaat dan voor ons tegenwoordig. Soit.

Ik las in de krant dat het Vlaams Belang maar liefst 40% van de stemmen had gehaald in Antwerpen, indien er geen allochtone kiezers hadden mogen meedoen. Dat was dus genoeg geweest om Burgemeester te worden. In dezelfde krant las ik dat er in die gemeenten vaak 15-20% van de kiezers "vreemd" zijn. Als dat er echt zoveel zijn, dan wordt het inderdaad dringend tijd dat die mensen mogen stemmen.

Maar ik bedenk toch wel een beetje:
* die presidentiële campagne van de Patrick,
* het invoeren van dat migrantenstemrecht, goed wetende dat dat vooral SPA stemmen zou opleveren,
puur pragmatisch gesproken hebben de liberalen zich daar toch wel serieus een dingetje laten aftrekken. Zouden ze er echt zo blij mee zijn als ze ons willen laten geloven?

[foto]Bart Somers heeft er alleszins een punthoofd van gekregen.

En vindt u niet, als u dit leest, dat de verkiezingen echt oud nieuws zijn? Toch zijn ze nog maar een week geleden!


1 Comments:

At 10:29 a.m., Anonymous Anoniem said...

ik ben dit onlangs tegengekomen op internet (een weblog van iemand):

http://worldexclusive.wordpress.com
> een objectieve kijk op politiek

heel interessant, je moet de video'tjes wel volledig zien

 

Een reactie posten

<< Home