Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, september 06, 2006

Bakkes

Op het werk begrijpt men mij af en toe verkeerd. Dat is uiteraard niet mijn fout, maar omdat de gemiddelde mens niet goed kan luisteren. In mij geval uit het zich op een wonderlijke manier:
* als ik iets grappigs zeg, dan denkt men vaak dat ik het meen (auw)
* als ik iets meen, dan denkt men vaak dat ik een grap maak (auwauw).

Al geef ik toe, soms sla ik iets uit mijn bakkes dat er beter zou in blijven zitten.

Zo stond ik een dikke week geleden aan de kassa van een interieurketen, alwaar ik een student van ons achter het register herkende. Goed opgebracht natuurlijk, want kordaat liet hij een oude man (die snelsnel naar buiten wilde glippen) zijn tas openen. Goeie student ook, al was het maar omdat vakantiejob in september = geslaagd.

Waarop ondergetekende, om de stilte te vullen, enthousiast uitvalt "Allez, zo zie ik u ook is ne keer werken!" Ahum.

Het is natuurlijk omdat ik het niet meen, dat ik het durf te zeggen.


2 Comments:

At 2:19 p.m., Anonymous Anoniem said...

dergelijke grapjes hebben ervoor gezorgd dat mensen me niet meer geloven als ik een compliment wil maken. tis toch altijd wat

 
At 8:36 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Helemaal waar!

Het zijn toeren...

 

Een reactie posten

<< Home