Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

zaterdag, september 30, 2006

0110

Morgen zijn er die optredens voor verdraagzaamheid. Eigenlijk zijn ze bedoeld om vooral aan de jongeren te vragen niet voor het Vlaams Belang te stemmen.

Ik hoor bij de mensen die "verdraagzaamheid" nogal vaagzaamheidsachtig klinken vinden, met al die artiesten die toch wat het spagaat doen en overal luid roepen dat ze niet aan partijpolitiek doen want dat ze daar nikske van snappen. Maar ondanks mijn persoonlijke aversie voor het imago van Tom Barman, vind ik het toch een zinvol initiatief.

Vrijdag stond ik op de speelplaats van een kleuterschool en in die kleurrijke bedoening valt het telkens op: je kunt in 2006 niet meer "tegen de multiculturele samenleving" zijn. Dat is zoiets als "tegen het weer" zijn, of "tegen aardappelen". Het is er gewoon, vandaag, hier en nu. De migranten leven hier en hun kinderen gedragen zich verdacht sterk alsof ze zich thuis voelen. Afrikanen, Aziaten, Oost-Europeanen en binnen 3 maanden komen Roemeniƫ en Bulgarije bij de EU.

Verdraagzaamheid alleen zal niet voldoende zijn, bromt de Sponzen Ridder - het vingertje ernstig opgeheven.


2 Comments:

At 10:55 a.m., Anonymous Anoniem said...

Eindelijk iemand die mijn aversie tegen Tom Barman deelt.
Gelukkig waren er in Brussel ook dingen te doen op een podium.

 
At 9:32 p.m., Anonymous Anoniem said...

voila, ik heb alvast een tuininitiatief genomen met de bedoeling om verdraagzaamheid te promoten!:) Te zien op mijn blog.

 

Een reactie posten

<< Home