Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, juli 11, 2006

Vriendschap

Ik heb een vriend en we schrijven soms brieven. Spijtig genoeg slaag ik er niet om hem de laatste tijd tijdig te antwoorden, want ik steek te veel lees- en schrijftijd in dit blogje. Hoewel zijn brieven steeds meer op een weblog beginnen te lijken. Eén van de betere dan. Zou ik een stukje mogen citeren?

"donderdag 4 mei 2006 21.14 [Wim Mertens, Lisa]

Enige beschouwingen over sport in het algemeen, en voetbal in het bijzonder.

[...]

Tenslotte kan ik mij ècht niet voorstellen ooit zo blij te zijn, dat ik als volwassen man op een andere volwassen man spring, laat staan op meerdere volwassen mannen. Die zich net achter een bal in het zweet hebben gelopen.

maandag 8 mei 200621.20[The Prodigy, Their Law]

Vanavond voor de eerste keer in mijn nieuwe afwasbakken afgewassen. Eens te meer blijkt dat luxe eerder nieuwe problemen oplevert dan oplost. Ongetwijfeld raakt zelfs een lichte neuroot als ik ook dit na een tijdje wel weer gewoon, maar de extase van ‘het nieuwe afwassen’ is een beetje uitgebleven. Gewoon conservatief, natuurlijk, want eigenlijk heb ik gewoon geen zin om de structuur van mijn stapelen en de volgorde van mijn handelingen te herbekijken in functie van de nieuwe werkelijkheid. De bakken zijn groter, dus het duurt langer eer de eerste is volgelopen, om nog te zwijgen van een tweede die ik al helemaal niet had. En dat geeft enige overvloed, en dus verspilling. En het spoelen maakt dat het zachte, zijige ‘zeepgevoel’ weg is bij het afdrogen, wat toch wel een beetje minder is. En –"



Ik hoop dat hij het citeren mij niet kwalijk neemt, maar alleen al om dit geschrijf kan ik hem niet missen.