Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

dinsdag, juli 25, 2006

Airco

Vanmiddag heb ik vriend M. op een terras gesleept - wegens het is warm dus ik kan nergens naartoe dus ik begin me wat te vervelen. Toen ik in een of andere uitweiding poneerde dat airco toch maar verspilling is, zei ie iets als: "Ja maar, in de winter vinden we het normaal om geld/energie te stoppen in ons warmtecomfort. En in de zomer zou dat niet mogen?"

Voor een auto klopt dat niet (verwarming = restwarmte van de motor), maar voor een huis is daar weinig tegen in te brengen. En toch voelt het zo aan, alsof warmte normaal is en koelte synthetisch.

Misschien is het omdat je in onze regionen sterft of ziek wordt van "te koud" en niet van "te warm"?


2 Comments:

At 8:19 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat laatste klopt niet echt meer, als het om een hittegolf gaat. Raar toch he, hoe de menselijke soort zich heeft kunnen aanpassen en van pool tot evenaar kan wonen.

 
At 4:34 p.m., Anonymous Anoniem said...

Bedankt voor dit blog en deze informatie.

-----------------------------------

Airco

 

Een reactie posten

<< Home