Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

woensdag, juni 07, 2006

Auto's verkopen

(For sale)
In het reeksje van goede raad blijkt het een goed idee om naar vrienden en bekenden te luisteren. Een kleine bloemlezing.

  • J. zegt: "Koopt nooit een nieuwe. Het moment dat je de garage uit bolt, is ie al een kwart minder waard." Zegt de vriendelijke verkoper van 2de handsen quasi exact hetzelfde: "We trekken voor een occasie de btw er af en rekenen een waardevermindering per jaar".
  • M. zegt: "Ik koop geen auto meer zonder airo." En we zullen hem deze zomer, badend in het zweet, vermoedelijk gelijk moeten geven.
  • B. zegt: "Vergelijk tussen garages hoeveel ze voor uw oude auto geven. Dan zie je meteen hoe graag ze u een nieuwe verkopen." Blijkt helemaal te kloppen. Er lijkt een verschil van 10% tussen garages te bestaan.
  • Djivy zegt (ongeveer): "Vraag concrete offertes (geen 'prijzen'), vergelijk ze en speel ze eventueel uit."
  • G. zegt: "Met een groter gezin en een klein budget moet je toch zo een camionetteke kopen (Berlingo/Kangoo/Partner...)". Don't mess met een kleuterjuf, zo blijkt.
Voor de verandering heb ik zowaar naar al deze mensen geluisterd én voor het eerst in mijn leven durven pingelen. De echte bodemprijs hebben we niet gekregen (ik maar amateur zijn), maar ik ben erg fier dat het toch een vijfhonderd euri scheelt. Moest ik kleintje zijn, ik maakte er prompt een stripje over (al rijdt die met de trein).

Ik doe er op de valreep nog eentje bij: verwacht ook weer niet te veel, iedereen moet zijn boterham verdienen. Voila.


4 Comments:

At 10:08 p.m., Anonymous Anoniem said...

500€ is no altijd 20.000 frank oftewel een derde van een goed nettoloon. En gewoon om er even naar te vragen. Schitterend, SponzeRidder!
Volgende keer voor de 1000!;)

 
At 11:25 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Dan zal ik toch een klasse hoger moeten gaan qua voiture :-)

 
At 10:07 a.m., Anonymous Anoniem said...

He ik dat nu gemist of heb je nog niet vermeld wat je dan wel gekocht hebt?

 
At 9:20 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Dat durf ik aan jou nauwelijks bekennen, want het is de auto die ik als eerste had uitgesloten wegens te saai. Deze dus. Maar ik wilde ofwel een echte leuke&goeie break, ofwel een goedkope occasie (waardoor we binnen 4 jaar weer het plezier hebben van een vervanger te zoeken).

En dan blijkt een betrouwbare familiegarage met vriendelijke verkopers haar ding goed te doen.

 

Een reactie posten

<< Home