Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

donderdag, april 20, 2006

Homofobie-angst

[vrienden van het betere kunnen, gelieve deze post over te slaan want er komt een bekentenis waar ik niet fier op ben]

Las ik bij Pietel een kleine zigzag over gay-friendly-ness enzo. Dan denk ik terug aan één van mijn herinneringen waar ik echt niet trots op ben.

Een jaar of tien geleden, vroeg een vriend van mij of ik geen zin had om mee op cruise te gaan. Hij ging mee als werknemer en in zijn kajuit zou er vast nog wel een gratis tweede britsje zijn. Of een dubbel bed.

Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik schrik had dat hij méér in gedachten had dan enkel cruisen (bv. cruisen in die andere betekenis :-)). En hoewel ik het misschien juist had, vind ik dat een behoorlijk homofobe actie van mezelf. De eerste en de enige, want de mens was er terecht zwaar van op zijn teen getrapt.

Een mens heeft er na zoveel jaren nog altijd spijt van. Sorry.