Sponzen Ridder

dit is steeds meer een blog, dan wel een homepage

maandag, februari 13, 2006

Stop, het internet.

Het leven zit volgens onverwachte wendingen.

Ik wilde hier net iets cynisch posten over die superromantische kerel in maatpak die we zonet in de trein zagen een kaartje schrijven met een grooooot hart op.
Maar geen gezeur over Valentijn vandaag.

Waarom niet? Simpel: onze ADSL modem is kapot. Helemaal stuk. Geen internet. Dood.

Gelukkig kwam ik na een half uurtje op het idee om eens te kijken of we bij de buren geen aansluiting kunnen lenen. Er bleken er twee beschikbaar, ééntje met WEP en eentje zonder.

Het is de eerste keer dat ik zoiets probeer, en het is toch wel spannend, dat illegaal doen. In ieder geval, het is inderdaad zo simpel als men altijd zegt. Gewoon wat zoeken, even prutsen en hopen dat de mensen hun modems op "volledig automatisch" hebben staan. De volgende keer dat ik een bomaanslag voorbereid, weet ik hoe ik aan anonieme internettoegang kom.

Maar amai, die telenet connectie van onze buur is traaaaaag. Of zou zijn dochter films zijn aan het downloaden? De helft van de sites wilt niet laden (DNS probleem?).

En onze provider wilt natuurlijk geen smtp (wel pop?!) toelaten langs een andere ingang dan de zijne. Dus wel mail lezen, niet sturen.

Zou ik bij hem verontwaardigd durven aanbellen, dat dat geen manieren zijn?


5 Comments:

At 9:13 a.m., Anonymous Anoniem said...

ai! Ik zag gelukkig dat de stamkroeg terug geopend is - twee vliegen in 1 klap: 33ers en bovendien ook een of andere pino met een wifimodem met ssid "linksys" waar je gratis op kan inloggen.

De problemen die je ervaart met DNS en traag inladen zijn wellicht te wijten aan te dikke muren tussen jullie huizen: als het signaal maar klein is, krijg je allerhande vervelende buggy en irriterende dingen...

 
At 2:35 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Hebben ze voldoende stopcontacten in de stamkroeg?

De connectie was trouwens dik (100% op kwaliteit van link)! Ze zullen door hun provider misschien op dunband gezwierd zijn?

Al durf ik dat toch niet te vragen :-)

 
At 3:15 p.m., Anonymous Anoniem said...

wat je natuurlijk ook kan doen is je smtp gegevens veranderen in die van telenet nl uit.telenet.be bij smtp
dan kan je terug vrolijk mails sturen.

 
At 9:23 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 9:24 p.m., Blogger Sponzen ridder said...

Goed idee: zou ie mij toelaten als scarlet mail te versturen via telenet ip adres? Interessant experiment.

Ik heb tot nu toe ook altijd de dns servers manueel zitten invoeren, maybe ligt het daar aan?

 

Een reactie posten

<< Home